27. apr. 2010

Obiskovalke, ki popestrijo razgled

Živim v enem od naselij na robu Ljubljane. Dejstvo, da je naselje starejše, je pravzaprav plus, saj so graditelji pustili veliko zelenih površin z zasajenimi drevesi, v katerih se zbirajo ptiči. Občasno pa nekje v višini naših oken v 9. nadstropju prileti kaka raca, labod ali čaplja.. ja, še vedno težko verjamem, da prav vidim :)
Jeseni smo pred kuhinjsko okno namestili ptičjo hranilnico, pa vso zimo nismo opazili obiskov. Zadnjih nekaj dni pa so naše redne obiskovalke (in zgodaj zjutraj tudi budilke) siničke. Še najbolj navdušene so nad nadrobljenimi orehi. Da pridejo do njih, jim ni težko razmetat ostalih semen :)
Nad fotografiranjem so malo manj navdušene  :)



Da jih ne bi hranili samo z orehi, sem hotela kupit hrano za zunanje ptiče. Pa tega ni več, so trgovine vso neprodano vrnile v skladišča. Kot da ptičem spomladi hrana ne bi več pasala. Da o kakšni lični hiški, ki bi jo lahko obesila namesto plastične krmilnice niti ne razmišljam. Ni, do jeseni. 

14 komentarjev:

  1. Na našem koncu je res lepo in se mi zdi , da imamo od naselij v Ljubljani še največ zelenja.
    Včasih so k meni hodili ptički na balkon. Pred leti, ampak tega je res že dolgo, ko je imela mama na balkonu še visiče rože so nekaj časa redno hodili na balkon kolibri. Kolk so to luštne živalice. Ampak tega je že dolgo, rožic ni več in vedno manj imam takih obiskovalcev.

    OdgovoriIzbriši
  2. Alenka, a ni hecno.. tako nepriljubljeno naselje, pa pravzaprav tako prijazno, zeleno. K tebi bi jih prav gotovo še več hodilo, če bi jim kaj ponudila. Si nižje :)

    OdgovoriIzbriši
  3. o madonca, pr teb bi si s svojim strahom pred višino še na balkon ne upala... :) ptičjo hiško je mogoče zdaj res težje dobit, a pri tvoji kreativnosti in iznajdljivosti - stavim - tudi to ne bo problem:)

    OdgovoriIzbriši
  4. kaksni lustni obiski =) jaz jih imam tudi samo zal je vec oni bol razgrajaskih -vrabcev ki mi sinicke preganjajo=(

    sam ves kaj tud mene ne bi na balkon dobila bi si kr ono zapela " od visine se zvrti..."

    OdgovoriIzbriši
  5. ok, ne vem, zakaj sem jaz vedno mislila, da si ti primorka in da živiš ob morju. resno, od kje mi ta predstava? :)
    poznam to naselje, teta z družino živi tam (v enem od nižjih blokov:) in je super. toliko zelenja, igrišč, otroci imajo skorajda "dvorišče" pred domom, šola je v naselju, vrtec... prav fino je.

    OdgovoriIzbriši
  6. Tudi mi imamo zadnja leta take obiske. Pravzaprav niso več obiski, ker so si na dvorišču, kjer smo jim namestili lesene valilnice, uredile domek. In jih hranimo kar celo leto.
    Zdaj si me čisto zagrela s temi pticami - sem jih celo zimo fotografirala skozi okno - mogoče pa naredim en kolaž fotk in jim tudi jaz namenim kak post :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ni dobiti, ne, ker po pravilih naj ne bi hranili ptičev, ko lahko dobijo hrano v naravi. Zato, ker se sicer preveč razvadijo in zato, ker če dobijo pri ljudeh že pripravljeno hrano, ne počopajo svojega dela škodljivcev in s tem porušiš naravni življenjski krog.

    OdgovoriIzbriši
  8. K. saj verjetno bi bilo res prav, da ohranjamo naravni krog.. ampak potem bi ga morali čez vse.. pa smo ljudje že v vse tako zelo posegli, da ne verjamem, da teh nekaj orehov, ki jih pojejo pri nas, na karkoli kaj dosti vpliva.

    OdgovoriIzbriši
  9. Zagotovo ne vpliva kaj dosti, sploh ne takole med bloki, jaz pa priznam, da sicer sončničnega semena imam še (hočeš?), pa ga ne dam ven, ker preprosto rabim, da mi vrabci in sinice in zelenčki, ki sem jih vso zimo hranila in jih privajala na svojo bajto, počopajo uši in seme trav in regratov in komarje in vse ostalo, česar raje ne bi videla v svoji okolici, čeprav se zelo trudim živeti z naravo in ob naravi ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. Te čisto razumem in upam, da si jih dobro privadila na bajto :) Tele naše siničke semen sploh ne marajo, vse ven pomečejo :) in vztrajno iščejo orehe. Tako da hvala, ampak zbirčne ritke sončničnih semen ne bi. Verjetno se nahranijo drugje, k nam pa na desert pridejo.

    OdgovoriIzbriši
  11. Iiii, siničke. :) Pridi k nam, mi imamo vrane. Tako veselje, ko se začnejo dret nad tvojo glavo in te skoraj da ne napadejo, ker baraba hodiš po njenem teritoriju in ravno zdaj, ko imajo gnezda. Pih!! :))) A semen res ne dobiš več? Tudi v kakšnem Baumaxu ne? Hiške pa mislim, da sem videla v Tukanu. Po moje jim imajo še.

    OdgovoriIzbriši
  12. Nataša, vrane imamo tudi pri nas. In zaradi njih vedno manj ostalih ptičkov. Pred leti jih je precej več pelo zjutraj :( Zato mi je pa tok fajn, ko tele rumenčice priletijo, pozdravijo in skačejo tam po klimi pred oknom :)
    Na vrtu pa sploh nisi smel it v tisti del parcele, kjer so imele visoko v krošnji vrane gnezdo. Se ti je mirno zaletela v glavo.

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja, ti verjamem. Meni vrane pse napadajo. :)) Resno, priletijo za hrbtom tako nizko, da s kremplji zgrabijo hrbet psicam. Še dobro, da niso kakšni majhni fižolčki, bi še kakšno s sabo odnesle. :)))

    OdgovoriIzbriši
  14. Ko gledam to sliko se mi kar malo stoži po našem prejšnjem stanovanju v stolpnici. Višina mi je bila zmeraj všeč. Razgled je boljši, bolj je mirno,vidiš ptice, ni mravelj,... Edina slaba stvar je, ko zmanjka elektrike in dvigalo ne dela. ;)
    Kar se pa vran tiče, pa na našem vrtu ni problema. Gnezdijo visoko in se ne spuščajo prenizko. Mogoče zato, ker so trije psi.

    OdgovoriIzbriši

Vaši komentarji mi polepšajo dan. Hvala :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...