16. jan. 2010

7 resnic

Loddelina, ki dela čudovite srčke in njams torbice medtem ko se  z družinico seli naokoli, me je tagala in zdaj že par dni premišljujem, kje najti teh 7 podatkov o sebi oz. kako izbrati pravih 7 :) da ne bodo zgolj neosebno ponavljanje varnih zapisov, ki jih v takem primeru vsi  izberemo. Kar me je mučilo tudi takrat, ko me je poleti izbrala Milica. In zato takrat o sebi nisem napisala nič. Oprosti, Milica.

Tale zapis spravljam skupaj, popravljam, brišem, dodajam že dovolj dolgo, da naj bo:
Če si premislim, pa še vedno lahko kaj zbrišem :) Včasih vam vsega tega ne bi priznala oz. povedala niti mrtvo omamljena ali hipnotizirana :)) Bi raje zadržala zase. Ja, z leti počasi ugotoviš, da ti resnica ne more škodit in zaradi nje ni treba, da te je sram. Le šokira koga kdaj pa kdaj :) Kar zna biti zabavno :))

1. Dečva: vedno sem vedela, da si želim vsaj enega otroka in jo imam. Jezikavo, trmasto, pa tudi prijazno, ustvarjalno. S specifičnimi učnimi težavami. Včasih so jim rekli dislektiki, čeprav je ta novi pojem širši. Odkar vem, da ima težave, se borim s šolskimi mlini na veter, saj si je kljub odločbi o pomoči treba izboriti čisto vsako prilagoditev, ki ji pripada. Zato večino popoldnevov presedim z njo ob nalogah, učenju.. Ampak verjamem, da je vsaka ura dobro naložena. Čeprav si včasih želim, da bi šla šola mimo, kot da je ni. In bi imela več časa zase.

2. Prvo in drugo življenje: večino moje mladosti je zaznamovala mamina duševna bolezen in pekel, v katerem smo zaradi bolezni živeli med njenimi slabimi obdobji, med dobrimi je bila še vedno dobra kot kruh. Ter obdobje po maminem samomoru, ko sem se kar nekaj let pobirala in ob tem delala nove neumnosti.. Zadnja leta končno lahko rečem, da sem dobila življenje nazaj. Ponosna sama nase, da me ni zlomilo.

3. Prva in druga izbira: Pod vplivom dejstva, da bom konec OŠ dobila brata, sem preslišala vse nasvete, naj izbiram med ustvarjalnim področjem in računalništvom. Pa sem šla na vzgojiteljsko šolo. Po bratovi smrti, ko sem komaj dve leti starega nesla mrtvega v naročju v bolnico, le še potrdit, da je mrtev, z otroki enostavno nisem zmogla delat. Še vedno jih imam rada, jih razumem, si želim spet nekoč delat z njimi.. In končno priznavam, da tudi svetovano ni bilo tako napačno :) Delam na organizacijskem področju, veliko z računalniki. Popoldan pa amatersko ustvarjam.. le teorije mi manjka :)

4. Dolg jezik: Večkrat so mi že rekli, da me bo dolg jezik nekoč še "štrafnil" :) pa se vseeno nisem in verjetno tudi ne bom spremenila. Raje povem direkt, ne maram "lezenja v rit" in ne maram surlastih ljudi, ki so še par let užaljeni, ko kaj na glas poveš.

5. Ustvarjanje: Čeprav sem tamle ob rob zapisala, da sem začela ustvarjat pred leti, to pravzaprav ne drži čisto. Že kot otrok sem šivala, pletla, kvačkala, vezla, delala tapiserije, goblene... le daljšo pavzo sem imela vmes :) Mami pa je vse moje ideje podpirala, če me že naučit ni znala, mi je pa vsaj material vedno kupila. Zadnje čase me še najbolj vleče risat, barvat.. ampak enostavno še nisem v fazi, ko bi karkoli upala ali želela pokazat :)))

6. Voda: še vedno se bojim vode, kjer ne dosežem tal.. Verjetno posledica tega, da se je mami skoraj utopila, ko je bila noseča z mano in me s tem svojim strahom obremenjevala celo otroštvo. Ampak napredujem.. včasih tudi blizu vode nisem šla :) Imam pa še vedno v planu nekoč do maksimuma uživat.


7. Mesto - vas: Ko sem bila majhna, sem večino počitnic preživela pri babici v Prlekiji. Uživala sem na vrhu hribčka nad vinogradi. Mladostniško obdobje sem sicer preživela v mestu in me tja na vas ne bi spravil nihče. Zdaj pa me vedno bolj mika, da bi šla še dalj iz mesta, kot je tale rob mesta, kjer živim :)

Zdaj pa moram v tole potunkat 7 drugih.. koga bi le? :) Nekaj vas je že bilo, pa nič ne de.. moj spisek bi bil tak: Marika, Suzy, Mojca mka, Alenka, Hišica čarovnij, Kokica, Petra.

21 komentarjev:

  1. No lepo si me potunkala:):):)Je bilo pa zanimivo prebrati nekaj o tebi:):)

    OdgovoriIzbriši
  2. Sonja, žalosten zapis, ampak čestitam za pogum - ne, ker si tole spravila v pisno obliko, ampak ker si preživela to in ono in deluješ kot zelo zelo dober, iskriv in nasmejan človek.

    In tvoji izdelki so noro kul :)

    P.s.: Šola je obupen prostor za otroke, ki odstopajo od standardov 'idealnega učenca'. Upam, da se tvoji deklici ne bo preveč zamerila in bo še bolj pridna in zagnana naprej, ker baje (hmm?) se izplača.

    OdgovoriIzbriši
  3. Nisi le ustvarjalna duša, ampak tudi super pogumna mama - hvala, ker si se delila z nami.
    Želim ti še veliko lepih doživetij s hčerko in čimveč prostih trenutkov za ustvarjanje. Kreativnost je (poleg ljubezni, seveda) največji pogon življenja!

    OdgovoriIzbriši
  4. Res zanimivo kakšne zgodbe se skrivajo za "nicki" in slikicami. Veliko si doživela in preživela in vse to te je kalilo in lahko si ponosna nase. Predvidevam, da si dobra mama, da si pa dobra ustvarjalka pa tako lahko vidimo.

    OdgovoriIzbriši
  5. Kdor je toliko "dal skozi" nosi veliko življenjski resnic in lahko ljudi veliko nauči. Hvala, ker si delila z nami. Tvoja energija je izjemna!

    OdgovoriIzbriši
  6. Sonja... solze so se mi ulile... a življenje je kot morje - valuje, neprestano, gor in dol... zdaj si "gor". in naj tako ostane.
    moja izkušnja glede težav z učenjem: hči je komaj komaj spackala zadnji razred osnovne šole. kot ti, sem si tudi jaz neštetokrat želela - naj izgine ali vsaj mine... minilo je. šla je na sprejemne, naredila, zacvetela. ne še v prvem letniku, a že tu je bil bistven premik. v četrtem je bila med najboljšimi štirimi. v osnovni šoli med najslabšimi štirimi. nekateri maldički pač potrebujejo več časa, več prostora, da razprejo krila.

    samo čestitam ti lahko za pogum, s katerim si šla skozi vse, s katerim si se tule predstavila. marsikdo, ki od daleč gleda, večkrat reče; če hočeš toliko ustvarjat, potrebuješ mir, nobenih skrbi, čas... japajade. mislim, da nihče od nas ne živi sredi cvetočega travnika. ti pa si sploh dokazala, da zmoreš vse.

    OdgovoriIzbriši
  7. občudujem ljudi, ki zmorejo ob teži take preteklosti živeti polno, veselo in ustvarjalno življenje!
    ne razumem sploh, zakaj se nad ene ljudi more zgrnit toliko hudega..

    K točki 1 ti lahko nekaj pripomnim..tudi sama sem se srečevala z disleksijo svoje hčerke.Prve štiri razrede oš sem ji veliko pomagala, od branja z okvirčkom do tega, da sem ji sama prebirala na glas knjige, ki so jih imeli za domače branje, ker kar je sama prebrala, ni razumela čisto nič..obračala, menjala, spreminjala je črke kot za stavo..na srečo ji pisanje ni delalo toliko težav kot branje, pa vseeno...
    vem, da ne bo nikoli ujela nekih hitrih bralcev, ji pa branje ne povzroča več težav in šolsko zahtevano znanje zmore brez pomoči, z lepimi ocenami.Nisva pa nikoli šli do svetovalcev, čeprav sem bila dostikrat v dilemi.nekako sem si rekla, da ji bom že sama lahko pomagala, da bova z več truda dosegle kar je potrebno..in sva res.Sama sicer nikoli ne vzame z veseljem knjige v roke, ji pa domača branja ne delajo več nobenih težav.

    pa še nekaj je..otroci z disleksijo so skoraj po pravilu nadarjeni za neko področje, ponavadi povezano z umetnostjo.sigurno ima tudi tvoja hčerka kaj, kjer lahko dobi veliko pozitivnega feed backa in s tem raste v samozavesti.sploh je pa tudi precej znanih osebnosti, ki imajo to isto težavo, pa jih čisto nič ne ovira v življenju.Mogoče jih dela samo bolj enkratne ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. Tehle tvojih sedem resnic je zelo odkritih. Vidim, da si borka na celi črti in ti za to iz srca čestitam. Življenje te je naredilo močno in pokončno!

    OdgovoriIzbriši
  9. Hmm.. priznam, žleht sem.. res mi ni bilo treba nasut toliko vsega v enem postu.
    In prav mi je.. ker ste me presenetile :) Večinoma ljudje že ob eni točki tega zapisa umolknejo, ne vedo, kam gledat, kaj šele, kaj rečt. Prepričani, da od njih kaj pričakujem, čeprav ne :)
    Hvala za komentarje in hvala, ker ste.. tudi zaradi vas je moje življenje lepše.

    OdgovoriIzbriši
  10. Pomagati je v virtualnem prostoru težko, eh, še v nevirtualnem je včasih težko, sploh ko nimaš pojma, ampak - včasih je že to, da "si tu" ... nekaj. Ne bom napisala dovolj, ne bom napisala, da pomaga, je pa nekaj.

    OdgovoriIzbriši
  11. Tvoje resnice so me kar malo šokirale, saj so res odkrite in iz srca. Res te zelo cenim in se mi zdiš pozitivna in super oseba, ki si v življenju doživela marsikaj.
    Hvala ti za vso energijo, ki mi jo daješ s svojimi izdelki, ki jih vedno znova rada pogledam.
    Želim ti veliko srečnih in lepih trenutkov s svojimi najdražjimi.

    OdgovoriIzbriši
  12. Reči, ki jih doživimo, nas delajo take, kot smo. In jaz nisem ravno najlažji karakter.
    Ob težkih dogodkih se ponavadi vsak zavleče v kak kot, prejoče.. potem pa imaš dve možnosti, sedet naprej v kotu in tarnat, ali pa dvignit glavo in it z muko naprej. Sčasoma postane lažje. Sčasoma se nehaš ukvarjat s stvarmi, na katere nimaš vpliva oz. jih ne moreš spremenit.
    Naj vas ne skrbi zame, jaz sem OK :)
    Mi je kar malo nerodno, da sem vas spravila v zadrego.

    OdgovoriIzbriši
  13. Kakšne zgodbe piše življenje ... Sonja, verjamem, da si OK in ne skrbi me zate. Kdor je vse to doživel in lahko celo o tem na glas pove oz. piše - ja, ta je močna oseba!

    OdgovoriIzbriši
  14. Uf ja, res, kakšne zgodbe piše življenje... človek potem v teh zapisih vidi, da so vse njegove "težave" mačji kašelj. Faca si, ostani takšna še naprej!

    OdgovoriIzbriši
  15. Včasih je dobro, da o ljudeh s katerimi se družimo vemo kaj več. Zmano bolje razumet njihove reakcije. Dostikrat preveč neviht v življenju naredi ljudi bolj trde, direktne, včasih bi lahko rekli tudi zoprne. Ker poznam kar nekaj takih ljudi, jim njihovo trdoto ne vzemem za slabo. Mi jih je lažje sprejet takšne kot so.

    OdgovoriIzbriši
  16. Ja, vsak ima svoje križe in težave. Eni že v otroštvu dajo precej težkega skozi, drugi imajo viharje v srednjih letih, tretji bolezen v zrelih letih ... Pa kljub temu vemo, da nas v življenju čaka sonce.
    Neki zlatar je na zlatnik dal napis: Tudo to bo minilo. V težkih dneh naj bi besede vlivale upanje. V dneh, ko gre vse okej, pa bi vabile k odgovornemu življenu.
    Sonja, hvala za zaupanje in iskrenost!

    OdgovoriIzbriši
  17. Dodo, pravzaprav se mi zdi, da se ljudje "zavohamo" in razumemo ali pa ne tudi brez poznavanja vseh grdih podrobnosti in ozadja. :)
    Vem, da sem bila direktna in gobčna že pred vsem, kar se mi je zgodilo :)
    Se pa tolažim s tem, da je ponavadi pri tistih, ki jim gre moja direktnost na živce, antipatija obojestranska :) Ne prenesem zlagano osladno prijaznih, ki so taki zaradi kake koristi, ti pa v hrbet zarijejo nož, takoj ko se obrneš.
    Eh, kaj čem.. smotana sem.. se pa zato brez težav pogledam v ogledalo :) Točno taka se mam rada in taka bom ostala :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Sonja, ni ti bilo lahko, vendar, vidim, da ti gre zdaj dobro, da spoznavaš življenje tudi z lepše plati. Ostani še naprej taka in nas razveseljuj s svojimi prekrasnimi stvaritvami.

    OdgovoriIzbriši
  19. Draga Sonja, meni pada na um samo ovo: nikome nije toliko vrijednog dato (toliko stvaralačkog dara, nesebična spremnost da dijeliš iskustvo i znanje, ljepota, dobar posao, obitelj...) a da nije na neki način to i platio...Red dobrog, red onog manje lijepog...a ti si dobila tako puno talenta...i po njemu sam te odmah izdvojila...tko zna bi li se razvili ti talenti da je bilo manje iskušenja...
    Radovedna :)

    OdgovoriIzbriši
  20. Radovedna, hvala.
    Upam, da se še kdaj vidimo :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Sicer sem tvojih sedem resnic že prebrala, ampak nisem našla pravih besed za komentar... Kot je DODO napisala, je dobro, da vemo o nekom nekaj "globljega". In ne samo to, da potem bolje razumemo njihovo reakcijo ob določenemu dogodku, verjetno lahko zaradi tega tudi marsikateri konflikt preprečimo.
    Ne glede na to, kar sem prebrala, lahko povem, da sem v tebi videla "sorodno dušo" takoj, ko sva se spoznali. Že pred to objavo sem te cenila in spoštovala in cenim in spoštujem te tudi sedaj! Bom rekla še samo to, da ostani takšna kot si.... si tudi nam takšna všeč in takšno te imamo radi!

    OdgovoriIzbriši

Vaši komentarji mi polepšajo dan. Hvala :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...